Stylade dessa härliga grabbar!

Kolla in bandet Joe & The Anchor styling jag gjorde!

Med den GRYMMA fotografen Freddy Billqvist.

Hår och make med Härliga Ibiza Bäckström.

Klicka på bilden för att se mer.

 

Ha en fin dag!

Zlatko

 

Hur går det för handeln?

Nedan kan du se intervjun som Optimistklubben LIVE gjorde med Handelsföreningens ordf Sven Petter Hovelius.

När Coronan slog till drabbades allra först alla timanställda. Sen följde några snabba konkurser. Oron är stor för hur det ska gå. Nu kämpar handlarna för att hitta nya vägar att nå sina kunder.

KLICKA HÄR!

//Zlatko

Vem bor här?

Här bor jag!

Klicka på bilden.

 

Ha en fin dag,

Zlatko

Påskturné på äldreboende med dans och sång

En påskturné med glädje och kärlek.
Vi skickar lite kärlek med sång och dans till våra äldre på äldreboende i Eslöv.
Attitude69 dancestudio 
Torsdagen den 9 april
10.30   Solhällan och Vårlöken
14.30 Trollsjögården
Fredag den 10 april
10.30 Gutaregården
14.30 Kärråkra
GO OCH GLAD PÅSK
//Zlatko

Mina SEX immunförsvars tips!

Såhär jobbar jag med att stärka mitt immunförsvar!

1. Tvål och vatten

Tvätta händerna ofta. Har jag varit ute en hel dag byter jag kläder när jag kommer hem i förebyggande syfte.

2. Ät rätt

Välj ekologiskt, närproducerat så hjälper du även företagen.  Ät en GI-kost med mycket färgglada frukter och bär, grönsaker i alla färger och feta fiskar.

Exempel på matvaror som ingår i GI-kosten

Fullkornsprodukter – flingor, bröd helst med hela korn, pasta (kokad al dente), couscous, bulgur, matris (kladdigt ris har högre GI)

Ärter, bönor och linser – torra, konserverade

Färskt kött, fisk, fågel

Ägg

Nötter och fröer

Mörk choklad

Grönsaker – olika kålsorter, rotsaker, lök, svamp

3. Sov ordentligt.

Sov helst minst sju timmar per natt. Kroppen återhämtar sig när du sover. Se till att ditt sovrum är fritt från dator och tv, sängen ska bara användas till sömn och sex. Varför inte ett paradisträd eller flera samt en Dr Westerlund planta. Blommor som renar luften. Varva ner innan du ska sova.

4. Ta det lugnare.

Försök minimera stressen. Stresshormonet kortisol gör immunförsvaret sämre och du får svårare att sova. Vilka förändringar kan du göra i ditt liv. Kanske börja med yoga eller lära dig avslappningstekniker eller mindfulnessövningar.

5. Börja motionera.

Det räcker med promenader eller liknande, för hård träning kan göra att immunförsvaret blir sämre. Försök röra på dig 30 minuter om dagen, till exempel uppdelat på två kortare promenader.

Jag dansar 5 timmar i veckan vanligtvis men inte just nu utan tränar med promenader och hemma på min spinningcykel.

6. Bryt dåliga vanor.

Sluta eller dra ner på rökning och snusning. Slutande röka för snart 7 år sedan helt, min kropp och min plånbok mår mycket bättre.

 

Ta hand om dig!

//Zlatko

 

Zlatko Nedanovski
Namn: Zlatko Nedanovski
Bloggar om
Några av mina stora passioner, mode och styling.

Här delar jag med mig av min vardag bland trådar och nålar. Inspiration från de senaste trenderna till mina egna kombinationer/kreationer.

Erfarenhet är något man får när man inte får som man vill.
Glädje, kärlek och sanning.

Bor: Eslöv

Instagram: @bynedanovski

Kontakt: Zlatko@nedanovski.se

Kategorier